Menjünk le délre!

vagy északra? nu, utazunk az tuti :-) Ez egy utinaplo a deli felteken valo csavargasrol es van egy kulon fotogaleriank: http://www.flickr.com/photos/7773759@N02/

péntek, május 11

Lassan járj, tovább érsz

La CumbreEl Choro 1. nap: La Cumbre - Challapampa, 21 km, 4650-4850-2800m

Gyönyörű napsütéses reggelen La Paz északi részén fogtunk kisbuszt a Yungas felé. La Cumbre az út legmagasabb pontja, ahol van egy Krisztus szobor, itt kellett leszállnunk. A túra első órájában felfelé másztunk, nehéz volt levegőt venni és a zsákjaink is nagyon nehezek voltak, olyan 15 kiló körül. Egy őr lekiabált minket a hegyről, regisztrálnunk kellett, és egy szedettvedett térképet is rajzolt, mert a tetőig több elágazás is volt. Fent csupa kő minden, növényzet nulla, havas csúcsok körülöttünk. Látszik, hogy a nyom kanyarog le a völgybe. Kényelmes tempóban indultunk lefelé, és már most örültünk, hogy botokat béreltünk. Szembejött velünk egy csapat láma és 4 ember, ez felfelé nagyon kemény lehet. Ahol a fű kezdődik, ott már inka romok is vannak, szünetet tartottunk és pusztitottuk a szendvicseket. Az út tovább egy kis patak mellett vezet és az egész idill, akár Új-Zéland is lehetne (a Tongariro nemzeti park). Az első településen (3980m) van egy bolt, itt megint regisztrálnunk kellett. Vettünk egy térképet, szintidők is vannak, hú, kicsit bele kell húzni, mert még 14 km a hely, ahol aludni lehet. A következő faluban (3600m) belépőt kellett fizetnünk, mert a völgy védett terület. Itt már belesétáltunk egy szürke felhőbe, ez nem hagyott el minket másnap estig. Egyre több a zöld, fák is vannak és az egész táj kicsit mesebeli. Az utolsó szakaszon már sajogtak a térdeink, de nyomtuk, hogy világosban odaérjünk. A sátor fent van 5 perc alatt, de a levest már sötétben ettük meg. Aztán jött még két cseh lány, sátruk nincs, csak a tető alatt aludtak és a kismacskák egész éjjel átjártak rajtuk.