Menjünk le délre!

vagy északra? nu, utazunk az tuti :-) Ez egy utinaplo a deli felteken valo csavargasrol es van egy kulon fotogaleriank: http://www.flickr.com/photos/7773759@N02/

péntek, szeptember 29

Bombay Magic

A városnak egy másik arcát is sikerült felfedeznünk, nevezetesen "little china", "little india", és az arab negyedeket látogattuk meg. Mindegyikben a névnem megfelelő népcsoportok, és a hazájuknak megfelelő állapotok uralkodnak. A legkeményebb az indiai negyed, ahol egy "klasszikus" étteremben meg is ebédeltünk - jól, aztán még betértünk egy lokál gyorsétterembe, a Komalas restaurantba, ahol Petra nyomott egy leginkább
huslevesben úszó, cukros húsgonbocra elmlékeztető fura desszertet.
---------------
Ma rendes turistaprogram volt. A Singapore folyó partján elsétáltunk a torkolatig, ez a Marina Bay kezdete. Itt van a misztikus félig hal félig oroszlán Merlion. Aztán kicsit sétáltunk a Chinatown szélén, ez a pénzügyi negyed. Nem kaptunk taxit, ezért úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk a metrót. A kisasszony az automatához küldött minket, a célállomás kiválasztása után bedobtuk a pénzt. Egy kis műanyag kártyát kaptunk, kiszálláskor meg visszadtuk az automatának, és a betétdíjat visszakaptuk :) Így is kevesebb a szemét!

Az indiai ebéd nem volt fergeteges, inkább thaiföldi hangulatű, kopott házak között. Az indiai templom (Srinivasa) nagyon furcsa volt, nem olyan, mint egy templom, hanem inkább valamilyen közösségi tér. Persze szobrok meg minden, de egyáltalán nem volt ünnepélyes. Kicsit odébb egy buddhista templom pont bezárt az orrunk előtt. Szemben volt egy taoista és buddhista templom, ahova sikerült bemenni. Ez két nagyobb részből állt, egy szentély, Buddha szobrokkal, a hétágú lámpással és füstölőkkel. Hátul meg hosszú asztalok, konyha, könyvtár. Jó érzés volt ott mászkálni, az óramutató járása szerint, mert a feng-shui szerint így jobb :) Pár utcával odébb van a Sultan mecset, sajna ezt is csak kívülről tudtuk megnézni.